Knihy HUDOBNÉ CENTRUM
Kniha spomienok Kruhy Miloša Jurkoviča predstavuje ďalší hodnotný príspevok k budovaniu hudobnej a kultúrnej pamäti Slovenska predovšetkým v druhej polovici minulého storočia. Mimoriadne široké ...
Husľový virtuóz, skladateľ, prešporský rodák Miska Hauser (1820 – 1887) bol nepochybne prvým hudobníkom, ktorého umenie zaznelo na všetkých obývaných kontinentoch. Svoje dobrodružstvá huslistu v ...
O významných väzbách jednej z hlavných skladateľských osobností hudby 20. storočia, Bélu Bartóka na Slovensko prináša svedectvo nový titul Bartók a Slovensko z edície Pramene. Maturant ...
Hudobné centrum prináša slovenským čitateľom po šesťdesiatich rokoch nové revidované vydanie kľúčového diela 20. storočia o klavírnom umení v pôvodnom preklade Zory Jesenskej. Poetika klavíra ...
Kniha je výsledkom záujmu a spolupráce mnohých kolegov, priateľov a spolupracovníkov. Opisuje samotný nástroj a jeho kontext, akustické vlastnosti, repertoár a dejiny jeho vývoja.
Práca vznikla v druhej polovici 50. rokov 20. storočia a predstavuje v poradí druhú významnú syntézu slovenskej etnomuzikológie. Nadväzuje na monografiu Jozefa Kresánka Slovenská ľudová pieseň zo ...
Publikácia systematicky zameraná na dejiny slovenskej populárnej hudby.
Autor s obdivuhodným pochopením podstaty problematiky odhaľuje rôzne aspekty hudobného klasicizmu vo svojich vrcholných prejavoch.
V snahe podporiť komornú hru na Základných umeleckých školách a v širokej obci milovníkov hudby Hudobné centrum vydalo Album skladieb, v ktorom editori Peter Zagar a Miloš Valent zhromaždili ...
Tvorba Iacoba Gallusa (1550–1591), významného skladateľa druhej polovice 16. storočia, sa vo svojej dobe tešila veľkej obľube v celom stredoeurópskom regióne. Svedčí o tom rozšírenosť jeho tlačí, ...
Symfónia E dur Antona Zimmermanna je určená pre dvoje huslí, violu, basový nástroj, dva hoboje a dva lesné rohy. Dielo sa zachovalo v jedinom exemplári, a to na Slovensku. Notová pamiatka sa ...
V rámci edície Monumenta musicae Slovacae, jej „zimmermannovskej“ notovej pramennej série, sme dosiaľ (v nadväznosti na paralelne vydávanú zvukovú podobu diel) uverejnili výber z Zimmermannovej ...
Prvou „praktickou príručkou“ tejto autorskej dvojice bola publikácia Ako čítať partitúru . Už vtedy sa zamýšľali nielen nad tým, čo partitúra v podstate je a ako túto „správu o hudbe“ v podobe ...
Publikácia poskytuje spoľahlivý, v čase vydania úplný a praktický zdroj informácií, týkajúcich sa skladateľskej, pedagogickej a organizátorskej činnosti jednotlivcov, ktorých naše prostredie ...
Prvá systematickejšia práca venovaná žánru blues u nás. Zostavovatelia a autori textov - medzi nimi popredné osobnosti bluesovej scény u nás - si dali za cieľ zhrnúť poznatky o reáliách blues na ...
Missa pastoralis D dur Antona Zimmermanna patrila, z celkového počtu jedenástich zatiaľ známych omšových diel, do skupiny najviac repertoárovo uplatnených. Dôvodom bol nepochybne fakt, že aj ...
Podstatným prínosom Jána Levoslava Bellu do slovenskej piesňovej tradície, ktorá v druhej polovici 19. storočia stavala na sentimentálnom a revolučnom romantizme a na ponáškovej tvorbe, je tak ...
Ak existuje nejaký základný kameň novodobej slovenskej hudobnej kultúry, tak je ním tvorba Jána Levoslava Bellu (1843–1936). Jeho dielo dodnes predstavuje vrcholnú autorskú kvalitu, a to vo ...