Recenzie Digitálne fotoaparáty, strana 25
darkfire 22.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
rozměry cena vlastní tlačítko pro Face Detection
negativa
umístění objektivu chromatická vada komprese JPEGu

Sedmimegapixelový Fujifilm FinePix Z10fd je především stylový fotoaparát. Při pořizování záběrů s touto hezkou věcičkou – dostupnou v několika barvách – si ale dávejte pozor, aby váš prst levé ruky nepřekrýval objektiv. „Zetkový“ model je určen spíše uživatelům, kteří nebaží po stovkách snímků, tedy těm, jimž poslouží pro příležitostný záznam nějaké události. Na výběr jsou jak přednastavené motivové programy, tak i režim M, kde lze základní parametry nastavit – opravdu je třeba zdůraznit slovo „základní“, protože nabídka je strohá. Fotoaparát má kolísavou obrazovou kvalitu, proto je třeba u konkrétních snímků zvážit, zda jsou vhodné pro tisk větších nebo jen malých formátů. Zatímco u některých fotografií je kresba při základním ISO 64 obstojně ostrá, u jiných se jemné detaily slévají. Také s nárůstem hladiny šumu musíte od ISO 400 počítat.

recenzia
darkfire 22.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
negativa

recenzia
darkfire 22.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
negativa

recenzia
darkfire 22.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
negativa

recenzia
darkfire 21.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
ergonomie držení pohodlné ovládání otočný displej autofokus zaostří i ve zhoršených podmínkách optický obrazový stabilizátor výborné rozlišení objektivu šetrné odšumování
negativa
pomalejší autofokus chromatická aberace zpoždění spouště při aktivovaném blesku absence reálného histogramu absence RAWu

Canon PowerShot A650 IS je nezvykle robustní kompakt, který si zachovává tradiční napájení čtyřmi tužkovými akumulátory. Tuto vlastnost někteří uživatelé ocení, jiní si jej právě kvůli ní nepořídí. Velké rozměry přispívají k nezvykle pohodlnému držení přístroje. Také ovládacích prvků je dostatek, všechny potřebné parametry s výjimkou aktivace obrazového stabilizátoru jsou snadno přístupné. Komfort obsluhy dále zvyšuje otočný displej. Rychlostními parametry však fotoaparát neohromí – další snímek můžete pořídit až dvě vteřiny po předchozím, také autofokus je pomalejší, zato velmi spolehlivý, ostří dobře i ve zhoršených světelných podmínkách. Objektiv má ve většině rozsahu vynikající kresbu, snad jen na nejdleším ohnisku je obraz trochu měkčí, přesto stále dobře použitelný. Na některých snímcích ale ruší chromatická aberace. Výborně zvládá fotoaparát protisvětlo. S Canonem PowerShot A650 IS se nemusíte bát použít vyšší citlivosti, odšumování je účinné, přitom příliš nevyhlazuje detaily.

recenzia
darkfire 21.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
stabilizovaný zoom 35 mm - 210 mm,sáňky na blesk,RAW,celková obrazová kv
negativa
nemá zoom při videu,občasné nepřesné vyvážení bílé

Fotoaparát pro pokročilé. Asi tak bych charakterizoval Canon G9. Jeho koupě při hledání plně manuálního kompaktu rozhodně stojí za zvážení. Pokud je pro vás podstatná menší velikost, pak není mnoho jiných kandidátů s podobnými možnostmi (RAW). Z hlediska obrazové kvality poskytuje velmi dobré výsledky. Má prakticky nulovou aberaci. Občas nevyváží bílou v automatickém režimu zcela správně. Ovládání a hledání v menu je tradičně vynikající.

recenzia
darkfire 21.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
+ zachovaná nízka úroveň šumu pri vyšších citlivostiach napriek nárastu rozlíšenia + výborné rozlíšenie, dostatočná ostrosť a množstvo detailov v obraze + kvalitné materiály a vypracovanie s výbornou ergonómiou a ovládaním + rýchlostné parametre, konti
negativa
- nedostatočné utesnenie proti vplyvom počasia a len na niektorých častiach prístroja - pomalé automatické zaostrovanie pri Live View, bez detekcie kontrastu - automatické vyváženie bielej pri žiarovkovom osvetlení - nutnosť vyklopenia blesku pri použi

Obrazová kvalita je výborná, rovnako ako stavba a ovládanie. Funkčne je na tom prístroj tiež dobre a má všetko, čo od neho môže náročný užívateľ očakávať. Je to podľa môjho názoru ideálny aparát pre športových fotografov. Jeho parametre nás o tom presviedčajú už na papieri a vlastná skúsenosť mi to len potvrdzuje. Fotil som s Canonom EOS 40D rally v snehovej fujavici, plávanie s aparátom len pár centimetrov nad hladinou, hokej zo 4 rady zvolenského štadióna alebo aj lozenie po strome 8 metrov nad zemou. Na fotoaparát som sa mohol vždy spoľahnúť a aj keď aj on má svoje hranice, sú posunuté sakra ďaleko. Keby bolo tesnenie proti vplyvom počasia kvalitnejšie a na všetkých potrebných miestach, dalo by sa hovoriť o dokonalom nástroji športového fotografa. Takto mi len zostáva zodpovedať otázku z úvodu... Podľa mňa sa ten upgrade (aj z 30D) jednoznačne vyplatí.

recenzia
darkfire 21.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
+ malé rozmery + pevná konštrukcia + rýchly štart + veľký displej + automatická redukcia červených očí prevažne funguje + BSS - výber najostrejšieho záberu z viacerých sériových snímkov + priame tlačidlo pre rýchle prepnutie do režimu portrétu
negativa
- zmena priblíženia počas automatickeho zaostrovania (ovplyvňuje kompozíciu) - zbytočne velké rozlíšenie snímača (optika neposkytuje dostatok detailov) - malé rozlisenie displeja - nemá štandardné konektory - v slabšom svetle pomalé a často neúsp

Nikon COOLPIX S51c/S51 novinky: • VR optická stabilizácia obrazu • ISO 1600 • my Picturetown pre zdieľanie obrázkov (len COOLPIX S51c) • 3.0" LCD monitor pre kvalitné prezeranie a jednoduchú nevigáciu v menu • makro od 4 cm • 13 MB internej pamäte • SD/SDHC kompatibilita • nízka hmotnosť a malé rozmery • vylepšené zaostrovanie na tváre • potlačenie efektu červených očí • D-Lighting pre zvýšenie dynamického rozsahu

recenzia
darkfire 21.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
negativa

recenzia
darkfire 21.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %

recenzia
výkon objektivu v protisvětle,ovládání s kolečkem,cena
negativa
nemá ani náhledový, ani reálný histogram,scénické režimy jsou jen plně automatické,oproti konkurenci má větší tloušťku

Nikon Coolpix S500 sice není fotoaparátem bez vady, mile nás však překvapil logickým a rychlým ovládáním, vynikajícím makro režimem a v neposlední řadě také svou cenou, která je na úrovni neznačkové konkurence. Oproti minule recenzovanému Samsungu L74 Wide nemá Nikon tak bytelné tělo, ani dotykový displej a shrnuto podtrženo nenabízí mnoho funkcí navíc oproti konkurenci (jen ovládání kolečkem, režim mozaika a nastavení barev Kyanotypie). Nikon je však vybaven prakticky vším, co bude fotograf se stylovým kompaktem ke své práci potřebovat, nadto je dodáván s velmi dobře zpracovaným softwarem se snadnou obsluhouPokud se tedy poohlížíte po kvalitním a značkovém kompaktu s optickou stabilizací, systémem ostření na obličej a množstvím automatických režimů, měli byste Nikon Coolpix S500 zohlednit ve svém výběru. Zvláště pak pokud převážně fotografujete s automatickými scénickými režimy a nebude vám vadit absence histogramu a funkční omezení scénických režimů.

recenzia
darkfire 21.06.2008

Celkové hodnotenie: 100 %