ARBOR VITAE
Jarná nádej po uvoľnení napätia prinášala modrú a počas leta aj s trochou zelene vytvárala obrazy morských alebo nebeských krajín, kde bytosti chcú rady spočinúť. Pri jesennom návrate ...
Francúzsky sochár Auguste Rodin (1840 – 1917) zásadným spôsobom ovplyvnil vývoj svetového sochárstva na prelome 19. a 20 storočia. Bez preháňania možno povedať, že dejiny moderného sochárstva ...
Pavla Melková je architektka, ktorá za svoje stavby, vytvorené v rámci MCA ateliéru získala množstvo významných ocenení. Okrem pedagogickej a výskumnej činnosti na Fakulte architektúry ČVUT sa ...
Maliarka, grafička a ilustrátorka Alžbeta Skálová (1982) je prevažne vnímaná ako ilustrátorka. Základom a hlavným zdrojom jej práca je však voľná tvorba, rozbiehajúce sa mnohými smermi. ...
Hippolyt Soběslav Pinkas (1827-1901) bol jedným z prvých "slovenských Parížanov", ktorý prežil časť svojho umeleckého života vo Francúzsku. Študoval maľbu v ateliéri Thomasa Coutura v rovnakej ...
Eva Eisler (* 1952) si svetové meno vydobyla na poli šperku. Ak máme hľadať nejakú všeobecnejší charakteristiku, je jej to, že svoje diela vždy vzťahuje k architektúre. V autorkin poňatí má ...
Zbierka Roberta Runtáka zaujíma svojím rozsahom aj tým, ako je založená, výnimočné miesto na výtvarnej scéne, a to nielen v českom, ale aj v stredoeurópskom priestore.
Spiritistické medijné kresby sú širšej verejnosti neznáme av ucelenejšom súbore reprodukované prvýkrát. Knihu uvádza zásadný text o špiritistickom medijnom umení v celosvetovom kontexte.
Maliar a grafik Ferdinand Staeger sa narodil roku 1880 v Třebíči. Študoval na Umeleckopriemyselnej škole v Prahe u Jakuba Schikanedera. Bol členom Spolku nemeckých výtvarných umelcov v Čechách. ...
Sartrov vplyv na československú kultúru v druhej polovici 20. storočia bol mimoriadny.
Otto Gutfreund (1889 – 1927) je zakladateľskou osobnosťou českého moderného sochárstva.
O českom výtvarnom umení medzi rokmi 1947 – 1960 nebolo doteraz nikdy uvažované v širšom európskom kontexte, ktorý by sa vyhol stereotypu „železnej opony“.
Slovenská teórie a kritika umenia v rodových súvislostiach, 1865-1945
Monografia Vo farbách chorobných: Idea dekadencie v slovenských zemích1880 a 1914, ktorá vychádza k rovnomennej výstave v Obecnom dome prvýkrát predstavuje a to aj rámci európskeho kontextu, ...