NajNákup CSS Pro - nástroj na efektívnu správu super výkonnej kampane


Google Ads optimalizácia nákupných a pmax kampaní pre ecommerce

Ako optimalizovať kampaň aby bola efektívnejšia ?

Riešenie spočíva v správnom nastavení štruktúry kampaní a v každodennom vykonávaní nasledovných procesov:

  • zosúlaďovanie obchodných cieľov so stratégiou kampaní
  • komunikácia obchodných cieľov medzi obchodníkom, správcom reklamných kampaní a samotnými kampaňami
  • automatizácia opakujúcich sa činností spojených s analýzou výkonu na úrovni jednotlivých produktov a aplikácie korekcií do kampaní
  • znižovanie neefektívne vynakladaných nákladov na inzerciu lúpežníckych produktov a v posilnení inzercie produktov, ktoré majú potenciál

Komunikácia medzi obchodníkom a správcom kampane / google ads cez NajNákup CSS Pro

1. Špecifické obchodné ciele

Primárnym cieľom takmer všetkých kampaní je za dosahovania stanovenej efektivity, PNO priniesť čo najvyšší obrat.

Niekedy nastane situácia, kedy je potrebné upraviť PNO s cieľom podporiť predaj niektorých tovarov, ako výpredaj skladu, nové produkty, alebo naopak dočasne pozastaviť inzerciu mimo sezónneho tovaru.

Obchodník môže potrebné produkty označiť cez NajNkup CSS Pro a cez ich synchronizáciu s merchant účtom a google ads vyzdieľať produkty so špecifickými obchodnými cieľmi so správcom reklamy a s inzertným systémom Google Ads.

2. Vysoký rozptyl percentuálnych marží

Pokiaľ obchodník predáva tovar s rôznou výškou marže, napríklad 20% a 50% a používa na riadenie a vyhodnocovanie kampaní rovnaké PNO pre všetky produkty, tak je vhodné vytvoriť 2 kampane  a nastaviť rôzne PNO s produkty s rôznou výškou marže.

Inak sa môže stať, že produkty s nízkou maržou sú po započítaní nákladov na reklamu predávané so stratou a produkty s vysokou maržou sú inzerované oveľa menej než by mohli byť.

NajNakup CSS Pro teraz umožňuje obchodníkovi označovať produkty rôznymi typmi marže a tieto dáta automatizovane exportovať správcovi reklamných kampaní ako aj samotnému inzertnému systému Google Ads. 


Ako na samotnú efektivitu kampane

Každý produkt sa v reklamnej kampani správa inak

Produkty je možné roztriediť do mnohých skupín, napríklad na:

LEŽIAKY

sú produkty, ktoré majú ako nízku efektivitu inzercie tak nízku hľadanosť. 

LÚPEŽNÍKOV

vykrádajú reklamný budget. Ich inzercia sa nevypláca a preto ju je potrebné upraviť alebo obmedziť

Príležitosti

nízky objem zobrazení, cenovo efektívna reklama, treba ich podporiť a spraviť z nich bestsellerov

BestselerI

výborne fungujúce produkty, dobrý objem predaja, nadpriemerne dobrá efektivita

Na efektivitu inzercie produktu má vplyv mnoho faktorov

Napríklad vysoká alebo výborná cena za tovar oproti konkurencii, dlhá alebo krátka dodacia doba, nízka alebo vysoká konverzná miera, vysoká alebo nízka cena za preklik ponúkaná konkurenciou a podobne. 

NajNákup CSS Pro

  • je služba, ktorá umožňuje na základe Vami vybraných kritérií každý deň automatizovane kategorizovať produkty do skupín, následne označiť štítkami produkty v google účte obchodníka, čo umožní vytvoriť osobitné kampane pre produkty s rôznou charakteristikou
  • produkty je možné rozdeliť do skupín s podobnou charakteristikou na základe rôznych faktorov:
    • MARŽA - rozdelenie na produkty s nízkou a vysokou maržou umožňuje nastaviť rôzne cieľové ROAS
    • CENOVÁ EFEKTIVITA REKLAMY - umožní rozdeliť produkty na také, na ktorých inzercii sa tvorí strata (kvôli vysokej cene za preklik ponúkanej konkurenciou, nízkej konverznej miere a podobne) alebo naopak zisk
      často sa v kampaniach nachádzajú "anomálie", ako napríklad za tovar v cene 8€ sa platí za preklik 0,5€, čo pre eshop pri štandardných konverzných mierach generuje len stratu
    • DOPYT PO PRODUKTE - rozdelenie sortimentu na produkty podľa hľadanosti
    • GOOGLE CTR - rozdelenie podľa pomeru klikov a zobrazení na reklamy v google
    • DOSTUPNOSŤ TOVARU - je možné inak inzerovať tovar ktorý je skladom a tovar ktorý má dodaciu dobu 2 týždne
    • CENA ZA TOVAR - rozdelenie produktov na také, kde má obchodník dobrú cenu alebo naopak o dosť vyššiu ako konkurencia

Plne konfigurovateľné: Sami si určíte spôsob rozdelenia produktov do kategórií na základe vlastných obchodných cieľov

Na začiatok môžeme produkty rozdeliť do 5 kategórií:

  • kampaň H, produkty, kde je dobrá nákladová efektivita reklamy a dobrá cena tovaru a dobrá dostupnosť
  • kampaň G, produkty, kde je dobrá nákladová efektivita reklamy, ale cena tovaru v porovnaní s konkurenciou je privysoká alebo je dlhá doba dodania tovaru
  • kampaň B, produkty, kde je zlá nákladová efektivita reklamy a dobrá cena tovaru a dobrá dostupnosť
  • kampaň A, produkty, kde je zlá nákladová efektivita reklamy a zlá cena tovaru alebo dostupnosť
  • kampaň "nodata" obsahuje produkty, ktoré sú napríklad nové a nie je pre ne k dispozícii dostatok dát pre analýzu

Následne sa vytvorí 5 produktových kampaní, pričom pri každej sa nastaví rovnaký tROAS, doplnkovo sa môžu určiť rôzne denné limity pre každý typ kampane.
Takáto štruktúra kampane automaticky "donúti" google blackbox optimalizovať Vašu inzerciu, a síce obmedziť náklady na reklamu produktov ktorá je stratová a podporiť ziskové produkty.
V súčte tak bude Vaša kampaň pracovať efektívnejšie.

Model procesu



Podmienky

  • cena za službu je od 40 € za mesiac za optimalizáciu nákupných kampaní
  • prvých 30 dní na vyskúšanie je zdarma
  • služba je bez viazanosti, môžete ju kedykoľvek vypovedať
  • v prípade záujmu o test nás kontaktujte na mail najnakup@najnakup.sk alebo tel. +421 908 558 647